Skitsnack & insidan

Sitter nu och kollar på Dejting in the Dark och kan inte sluta fundera på hur vissa människor kan dissa varandra bara beroende på utseendet? Det är väl ändå insidan som räknas?
Vissa säger att utsidan speglar insidan, visst ligger det lite sanning i detta men inte helt och hållet. Man kan vara en helt underbar person, även om man inte har orken eller lusten att hålla på med sitt utseende dag in och dag ut. 
Jag gör det för att jag tycker det är kul, att experimentera med mitt utseende, att testa olika sminkningar, håruppsättningar eller bara ta hand om kroppen.
Men alla människor är inte sådana, och då syftar jag mest på flickor. Alla flickor vill inte ha massa klet i ansiktet, spray i håret eller att spendera flera timmar framför spegeln. En sak till jag inte fattar är det oändliga skitsnacket, som oftast bara består av lögner.. 
- Han har gjort så!
- Nej du skämtar !?
- Nej jag såg det i förrgår, skulle jag någonsin ljuga för dig? Jag vill bara ditt eget bästa..

Ja, skitsnackare ljuger i princip hela tiden, tyvärr mest för sig själva. Och tillslut tror dom sig själva, och det blir bara värre och värre. Vilka kan man lita på egentligen? För så vitt jag vet har många huggit mig i ryggen om man säger så, eller snarare vänt kappan efter vinden. Visst har alla gjort det någon gång, men jag skulle aldrig kunna gå så långt att jag sviker den som behöver hjälp, sno någon väns pojke, hitta på lögner för att jag själv ska må bättre, överlägsenhet. Nej verkligen inte ! Här i Västerås händer det om och om igen och jag tänker; hur kan man sjunka så lågt? Och när det väl händer, hur kan man då säga såna drägliga påhittade saker och sen säga att man vill ens bästa.
Nej, men som tur är ser man igenom dom flesta, och när det väl hänt en gång så vet man att man inte kan lita på personen igen, även om man ger den en andra chans.
Love ems

Kommentarer
Postat av: Danne

Jag har aldrig någonsin och kommer aldrig någonsin välja min partner baserat på endast utseende. Däremot kan jag välja tillfälliga sexuella förbindelser på endast utseende.



Tråkigt att du har många omkring dig som sysslar med sånt. Hoppas du lyckas sålla bort dom!



Kram!

2010-03-24 @ 11:17:39
URL: http://www.insajd.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggen designad av:
Tasnim | Vardag & Bloggdesign
RSS 2.0